IT Akadémia - fyzika
- Ako vzniká fyzikálna veličina (RNDr. Mária Bilišňanská, Phd.)
- Meranie teploty telies 1 (RNDr. Mária Bilišňanská, Phd.)
- Odraz a lom svetla (RNDr. Mária Bilišňanská, Phd.)
- Rovnomerné a nerovnomerné deje 1, 2 (RNDr. Mária Bilišňanská, Phd.)
- Odraz a lom svetla (Čo je skutočné a čo nie?) (RNDr. Mária Bilišňanská, Phd.)
- Prenos tepla, tep.kapacita (Typické anglické počasie) (RNDr. Mária Bilišňanská, Phd.)
- Odraz a lom šošovky (001, 002, 003, 004, 005)(RNDr. Mária Bilišňanská, Phd.)
- Počas aktivity žiaci vytvárali obraz predmetu vytvoreného spojkou a rozptylkou v programe Geogebra. Menili vzdialenosť predmetu od spojky, rozptylky a pozorovali vlastnosti vzniknutého obrazu.
- Izotermický dej (001, 002, 003)(RNDr. Mária Bilišňanská, Phd.)
- Hlbokomorskou rybou, ktorá by mimo prostredia s vysokým tlakom neprežila, sú v úvode aktivity motivovaní k bádaniu na tému „Izotermický dej". Žiaci zo skúseností pravdepodobne vedia, že ak pri konštantnej teplote plynu/vzduchu sa zväčšuje jeho objem, klesá jeho tlak a opačne. Ale pravdepodobne si neuvedomujú vzťah nepriamej úmernosti, t.j. koľkokrát sa zväčší/zmenší objem V ideálneho plynu, toľkokrát sa zmenší/zväčší tlak jeho tlak p. Meraním a analýzou nameraných výsledkov majú žiaci majú možnosť pochopiť túto závislosť.